Annie Bogsjö

je ne regrette rien

mitt finaste sommarminne 2007-2011

Kategori: nostalgi

2007
det var fredag på skolavslutningen efter första året på gymnasiet. när avslutningen var över hade jag & mina två bästa vänner som tradition att gå till thai silk & äta buffé på kvällen. hela dagen hade man varit lycklig över sommarlov & jag hade fått nya kläder & skor så jag kände mig så himla fin. sedan hade vi förfest på en bänk i solnedgången vid en sjö en bit utanför stan, en härlig liten grupp av människor som drack fast vi egentligen var för unga & slängde flaskorna så fort någon gick förbi. sedan sjöng vi hela vägen till stan, även på bussen. i stan mötte jag upp min dåvarande pojkvän & det hela slutade med en nattbuss hem till honom tillsammans med två kompisar. vi lånade cyklar vid busshållplatsen & cyklade den korta biten hem. jag fastnade med min väska i hjulet & gjorde en volt & alla skrattade så de fick ont i magen (för jag slog mig nästan inte alls). somnade sedan lycklig på ett vardagsrumsgolv bredvid killen jag var kär i. så himla fint!




2008
mitt finaste sommarminne detta året är från min första festival som jag var på i slutet av juni. vi drog till borlänge i en galen festivalbuss & satt i kö i två timmar för att ens komma in på campingen. alla fem dagarna hade vi strålande solsken, vi drack som tusan i två dagar & sedan tröttnade vi på det & ägnade oss åt konserter & att ha roligt istället. det jag minns allra tydligast är när vi kollar på thåström & vi är så trötta att vi lämnar innan det är slut, trots att min favoritlåt "fan, fan, fan" inte spelats än. när vi gått hela långa vägen tillbaka till campingen hör jag första tonerna & springer fram till ett staket för att se en skymt av scenen & höra låten för första gången live, om än bara på avstånd. då tog min bästa vän bilden nedan på mig. lycklig men trött tjej på festival skulle den heta om det var ett konstverk.




2009
eftersom det här var en ganska händelserik sommar så får jag välja mellan student, husbilssemester & besök på västkusten som finaste minne. men jag tänker berätta om ännu en dag på festival. denna gången var det hulsfredsfestivalen & det var dag nummer tre. jag satt i ett stort camp med massa folk, var nyduschad & snygg ovanligt nog. plötsligt kommer en av mina favoritperson som jag lärt känna under året in i tältet, nämligen victor! han hade två dagar ledigt & hade köpt biljett & åkt tusen mil för en enda kväll. den kvällen spenderade han med mig. fint va? förutom att dricka äcklig jellyshotblandning & titta på magiska kings of leon, så försvann min mobil & victor tröstade mig med öl & bad mitt i natten i den äckligaste sjön jag sett. påvägen tillbaka till tälten köpte vi kaffe & sedan någon tacotallrik, en halvtimme senare lyckas jag somna kl. 06:00 på morgonen med tovigt hår & utsmetat smink med huvudet i victors knä utanför vårt tält (killar var nämligen bannlysta där inne). det var en dag jag nog alltid kommer att minnas, inte ens nästan för att min älskade mobil försvann, utan hur glad jag var trots den lilla tragedin.




2010
mitt finaste sommarminne från den här sommaren, som innehöll väldigt mycket saknad eftersom jag bodde utomlands, var först & främst att få krama min mamma & lillebror på tågstationen efter nästan sex månader ifrån dem. en magisk känsla. det andra finaste minnet är från en annan dag, från min sista vecka i italien. då var min bästa vän på besök & vi spenderade då ett helt dygn i underbara venedig. det började med skratt på tåget, när vi väl kom fram gick vi på en liten rundtur & satte oss i en park med varsitt plastglas med ljummen asti. sedan gick vi till en lägenhet där tre killar hemifrån borås bodde för tillfället, förfestade lite & gick sedan ut på stan. där drack vi drinkar i plastglas, tittade på fotboll utomhus, letade efter någon nattklubb & badade nästan nakna i grand canale. vi träffade även på martin timell som vi hängde med en bra stund. sedan sprang vi hela vägen hem & sov sked med dem vi kanske inte borde sova med hela natten. på tåget hem dagen efter sa vi inte ett ord, vi hade så fullt upp med att le & tänka tillbaka på dagen innan som varit den bästa på hur länge som helst.




2011
senaste sommaren spenderade jag ju som ni vet mestadels i norge. där blev det många fina kvällar, både på jobbet & på alla galna fester som vi hade. men mitt finaste sommarminne är nog ändå från slutet utav sommaren, som jag spenderade i min gamla hemstad borås. det var en egentligen ganska händelselös dag. jag vaknade i världens största hus ute i skogen alldeles ensam. solen sken & jag åt frukost ute på verandan. sedan kollade jag på den sorgliga filmen "the boy in striped pyjamas" & var ledsen ungefär tills victor kom hem från jobbet. vi lagade mat & bestämde oss sedan för att ta en tur på sjön med en sån där flytbrygga med motor. där ankrade vi i en helt tom vik & låg i solen, badade i det lite för kalla vattnet & njöt av sommarens sista timmar. sedan åkte vi & fixade för kvällens middag som såklart blev grillat & vin & sen lite mera film på det. finaste dagen på hela sommaren, utan tvekan. har nog aldrig mått så bra som då. det var mina finaste sommarminnen, inspirerat av den här bloggen. ciao.

Kommentera inlägget här: