Annie Bogsjö

je ne regrette rien

natural cycles

Kategori: allmänt, mina dagar

för någon vecka sedan bestämde jag mig att det var nog: inga mer hormonella preventivmedel för min del. även om det har funkat väldigt bra ibland, så har det samtidigt i perioder fått mig att må otroligt dåligt och gett mig biverkningar som inte varit roliga alls. att under så många års tid stoppa in onaturliga saker i kroppen tar emot. det är liksom inte värt det längre. trots det vill man ju ha ett enkelt sätt att förebygga en graviditet och något jag läst om på många ställen och som verkar vara riktigt bra är natural cycles. konceptet utgår från en app i telefonen, en basaltermometer och eventuellt också ägglossningstest. du mäter din temperatur när du vaknar varje morgon, för in resultatet i appen och komplementerar med annan info om du vill angående mens, ägglossningstest och sex. ju mer data du för in och ju längre du använder det, desto säkrare är metoden. du kommer sedan få reda på under vilka dagar i månaden du är fertil, i snitt ungefär fem eller sex, och det är under dessa dagar du behöver använda skydd. i övrigt behöver du inte tänka på det alls! känns verkligen som en revolutionerande grej, och jag ska verkligen försöka använda detta så mycket jag kan nu för att kunna berätta mer om någon av er skulle vara intresserad! i början får man fler röda dagar, alltså fertila, innan appen lärt sig din cykel. här kan du läsa mer. ciao!
 

KOMMENTARER:

  • Nastasja säger:
    2014-12-07 | 20:25:02
    Bloggadress: http://nastasja.blogg.se

    Åh, grym grej! Ska med ladda ner den appen pga har med slutat med ppiller sen någon månad tillbaka!

    Svar: kul! hoppas det funkar för dig också :)
    annie bogsjö

  • Elin Johansson säger:
    2014-12-07 | 21:41:14

    Thank god Annie! Håller med dig helt. Skriv gärna om hur det går. Jag är själv intresserad av att testa :)

    Svar: vad kul! absolut, jag återkommer om några månader med hur det funkar :)
    annie bogsjö

Kommentera inlägget här: