Annie Bogsjö

je ne regrette rien

allting som jag känner

Kategori: kärlek, viktigt

för snart ett år sedan skrev jag om att allt som hände i mitt liv just då hade kunnat vara en katastrof, men det var inte det. jag valde att se att det som skedde då hade en mening och istället för att sörja så ville jag hoppas och bara acceptera. "det finns en mening med allting, du ser det inte nu men du kommer förstå förr eller senare", så skrev jag. jag förstår nu. den här helgen som var så hände det otroligt mycket på en gång, och jag kände det på mig redan innan att den här helgen kommer betyda något. så rätt jag hade! igen. helgen gjorde mig sjukt glad, otroligt ledsen och nu i efterhand väldigt lättad. det förflutna kan inte skada mig längre, men jag måste acceptera att det har påverkat mig mer än vad jag kanske velat tro. men jag fattade rätt beslut förra våren, och den känslan att inte längre behöva tveka på det, för i mina mörkaste stunder så har jag tvekat, den slår allt. det enda vi vet är att ingenting som är just nu kommer någonsin bli likadant igen. och tur är väl det, för vem vill tillbaka egentligen? inte jag iallafall. du väljer varje dag att vara lycklig eller inte, oavsett vad du går igenom. kom ihåg det!
 
 
den här låten är för övrigt helt fantastiskt fin, lyssna på den. och trevlig helg, från en syrra som ska befinna sig hela nätterna på sjukhuset! ciao.
Kommentera inlägget här: