Annie Bogsjö

je ne regrette rien

30 countries before 30

Kategori: mina dagar, resor

ni som känner mig eller kanske egentligen ni som läser denna blogg vet ju att jag älskar att resa. när jag skrev min bucketlist med saker att göra innan jag fyller 30 år så fanns där med att besöka 30 länder. varför? mest för siffrans skull, haha, men efter ett tag blev det en rolig grej för mig. och vet ni vad? jag har i skrivande stund besökt 29 länder, och i februari landar jag i land nummer 30. det tog mig alltså mindre än två år att uppfylla drömmen. och med tanke på att det finns 195 länder i världen så är ju 30 ganska lite, eller hur? att hinna besöka alla känns väl kanske orimligt, men det finns fortfarande minst lika många länder till som jag skulle vilja besöka en dag. här nedan har ni länderna jag varit i, ej i kronologisk ordning. och förresten, jag räknar inte sverige! för om det räknas så har jag ju redan besökt 30 länder. och jag räknar inte heller länder där jag endast varit på flygplatsen, för det tycker jag är fusk. vilket land blir land nummer 30 undrar ni kanske nu? det får ni se om cirka en månad! ciao.
 
singapore, australien, USA, norge, tyskland, colombia, england, kroatien, lettland, thailand, danmark, skottland, ecuador, frankrike, turkiet, polen, malaysia, finland, litauen, bolivia, spanien, tanzania, island, ungern, canada, italien, holland, serbien och peru.
 
Kommentera inlägget här: