Annie Bogsjö

je ne regrette rien

årsresumé 2014

Kategori: allmänt, bilder

här kommer en liten lista med blandade frågor om året, tillsammans med lite bilder för er som är nyfikna:

gjorde du något 2014 som du aldrig gjort förut? massor! jag reste till en ny världsdel där jag gjorde många saker jag aldrig gjort förut, besteg ett berg till exempel!

genomdrev du någon stor förändring? lärde mig tycka om mig själv igen, det har jag inte gjort på riktigt på ett tag. och att göra yoga till en del av mitt liv

blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? nej, men fick reda på att fina emma som blev fru i år ska bli mamma nästa vår!

vilket datum från år 2014 kommer du alltid att minnas? 4/7 då vi var mitt i en fantastisk safari, 9/8 då vi besteg kilimanjaro, 6/9 då ovannämnda gifte sig och 12/10 då jag hade min bästa födelsedag på flera år

vilka länder besökte du? frankrike (paris), tanzania (moshi och zanzibar) och turkiet (istanbul)

bästa köpet? hm... får nog säga mina resor! och upplevelserna under dessa
 
gjorde någonting dig riktigt glad? all uppvaktning på min födelsedag var verkligen magisk, då grät jag lite på kvällen för att jag haft en så fin dag och kände mig otroligt tacksam. sedan all tid med mina tjejer som alltid gör mig lycklig!


saknar du något under år 2014 som du vill ha år 2015? att vara färdig sjuksköterska och börja jobba, det längtar jag verkligen efter! och mer tid till sånt som faktiskt är viktigt

vad önskar du att du gjort mer? tränat lite mer, fokuserat mer på mig själv och att må bra, träffat mina vänner oftare, varit mer glad

vad önskar du att du gjort mindre? det här året har varit riktigt jobbigt på många sätt, så jag får nog säga att gråta. det önskar jag göra mindre nästa år, SKA jag göra mindre nästa år

favoritprogram på TV? paradise hotel

bästa boken du läste i år? the power of now, även om den var tuff att gå igenom

största musikaliska upptäckten? afrikansk musik att dansa till, riktigt svängigt måste jag säga!

vad var din största framgång på jobbet 2014? att jag fick två nya jobb inom sjukvården nu i höst! väldigt lärorikt


största framgång på det privata planet? förutom att gilla mig själv igen, att jag inte gav upp min kärleksrelation trots ett riktigt tufft år. och att jag vågar se positivt på framtiden, det är inte direkt min starka sida! 

största misstaget? att jag lagt energi på att vara ledsen istället för att göra det bästa av situationen

var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? som sagt: ledsnare. men gladare nu efteråt!

vad spenderade du mest pengar på? helt klart sommaren i tanzania

något du önskade dig och fick? en råsaftcentrifug i julklapp! bland annat

något du önskade dig och inte fick? mera tid med killen jag är kär i

vad gjorde du på din födelsedag 2014? blev väckt av mina fina vänner och fick frukostbuffé på grand hotel, gick hem och bakade tårta och hade sedan barnkalas med fina personer! så himla himla bra födelsedag



finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? mer tid med vissa personer och en mer positiv syn på livet

vad fick dig att må bra? mina fantastiska vänner! framförallt att dela sommaren med tre tjejer som jag älskar så himla mycket. bästa
 
vem saknade du? den här galningen. tio av tio mycket
 
mest stolt över? att jag lyckades bestiga världens högsta fristående berg! OCH stå på huvudet på toppen. så jävla bra är jag


högsta önskan just nu? att jag och min sambo båda får de jobb vi vill ha i samma stad

vad tänker du göra annorlunda nästa år? jag tänker vara mer positiv och inte ta ut något i förskott innan det ens har hänt!
 
ciao.
Kommentera inlägget här: