Annie Bogsjö

je ne regrette rien

matdokumentärer

Kategori: sevärt

jag har alltid varit intresserad av kost, och intresset blir inte mindre ju mer jag lär mig i skolan om hälsa och sjukvård. kosten är viktig och genom den påverkar vi ungefär 80% av hur vi ser ut och hur vi mår. genom att ändra kosten kan vi alltså bli friska från det mesta, exempelvis genom att minska mängden animaliska produkter och genom att byta ut mycket av våra matvaror till ekologiska. jag har kollat på flera grymma dokumentärer i ämnet det senaste, för att rekommendera några till er: "fed up", "fat, sick and nearly dead" och "forks over knives". se minst en av dessa och tänk över vad ni äter! mitt nästa mål efter den kommande resan är att skaffa en råsaftcentrifug och göra en juicedetox på tre dagar. återkommer när det är dags, kanske kan det vara något för er också! och att ha minst en helt vegetarisk dag i veckan hoppas jag att ni alla redan har?! i framtiden ska det bli fler. du är vad du äter, kom ihåg det. ciao.
 
Kommentera inlägget här: