Annie Bogsjö

je ne regrette rien

my happy place

Kategori: mina dagar

tillbaka nere vid trädäcket gröningen vid havet i min numera hemstad helsingborg. blir så lycklig in i själen av att sitta här i solen, även om solen tyvärr lyst med sin frånvaro 99% av dagarna sedan vi kom hem. men ändå. full fart på nya jobbet där jag redan jobbat två veckor och därför är mer än halvvägs igenom min "upplärning", något som för er icke sjukhusmänniskor här betyder att man går bredvid en annan sjuksköterska för att lära sig vad man egentligen ska syssla med. läser dessutom en kurs på högskolan om amning, passande inför mitt nya jobb tänkte jag men tänkte däremot inte på att jag inte har så mycket tid till att plugga extra EGENTLIGEN. typiskt mig, men nu är det så och det får väl gå. det gör ju ofta det. i helgen är jag iallafall ledig, så efter att ha pluggat undan lite nu (förhoppningsvis, kämpa!) hoppar jag imorgon på tåget mot norrköping för att hälsa på rosen som numera pluggar där. tar dessutom med mig min älskade lillis. bättre helg får man liksom inte, så ser fram emot detta så otroligt megamycket. over and out, ciao!
 
Kommentera inlägget här: