Annie Bogsjö

je ne regrette rien

mitt 2017

Kategori: mina dagar

lite annorlunda lista i år, men ungefär som ni har sett innan ändå! och är denna gången i bättre tid än någonsin förr. här är mitt år:

 

gjorde du något 2017 som du aldrig gjort förut?
simmade med självlysande plankton under stjärnklar himmel, badade i en blå lagun, tog dykarcertifikat osv. vattentema?

 

vilka platser besökte du?
massa nya och gamla länder och städer, bland annat: ecuador, colombia, florida, köpenhamn, warszawa, tromsø, island, riga, levanto, london, serbien.


vad var din största framgång 2017?
vågade gör saker! som att byta jobb, åka till norge och jobba igen, skaffa en ny lägenhet som är våran. det var ett tag sen jag gjorde det, men det känns så rätt nu! och något tråkigare men ändå viktigt: att boka in tid för operation av min visdomstand. min största ångestsak i livet, men som jag nu äntligen kommer få gjort för att jag tog tag i det. äntligen


bästa köpet?
min nya vinterjacka, såklart från elvine som är livets jackmärke och jag älskar den! sen min nya mobil såklart. och alla flygbiljetter som jag skriver på VARJE sånhär lista. hade antagligen haft en halv miljon på banken om jag aldrig köpt en flygbiljett i mitt liv. menmen, ängrar mig inte ens lite.

gjorde någonting dig riktigt glad?
någon vill gärna skriva, istället för något. bryan gör ju mig alltid glad, vilket är en klyscha men sant. och mina två bästisar och blivande barnmorskor, som jag älskar dem!


och ledsen?
trodde förra året var mitt minst ledsna år på länge men 2017 ligger nog nästan ännu högre. kan räkna på fingrarna hur många gånger jag varit ledsen i år och vet att de flesta gånger varit för absolut inget viktigt. fint ändå, att så sällan vara ledsen. som om man tidigare vant sig vid att ledsenhet är en del av en, för att idag typ glömt att spela alla sorgliga låtar på min gråtlista på spotify "allt det fina i misär", finns här

 

årets låtar?
min mest spelade artist var tydligen ed sheraan. har också lyssnat mycket på gamla låtar som musik från the OC, kent, 90-tals hits osv.


var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
gladare ännu ett år. hur glad kan man bli va? tror grejen är att göra roliga saker hela tiden, måste säga att det är jag riktigt bra på! hehe.

 

favoritserie?
bästa nya: big little lies. älskar! sen gamla godingar såklart: black mirror, game of thrones, vikings och vänner.


bästa filmen?
get out var häftig, men kanske inte bäst. svårt. såg nyss solsidan och gillade den otippat mycket!


bästa boken du läste i år?
läste så mycket bra böcker när vi backpackade, som "thirteen reasons why" och "tid". sista boken jag läste för året var "glöm mig" av alex schulman, som blev årets bok och verkligen var gripande.


bästa matupplevelsen?
ett sushiställe i cartagena, colombia som heter "suche" och var en mix mellan sushi och ceviché. dödens gott! men ätit så mycket god mat detta året att jag typ rullar in i 2018 så har tusen upplevelser som ej får plats här.



en mobilanteckning:
från 2 april 2017
"it's a dangerous business, going out your door. you step onto the road and if you don't keep your feet, there's no telling where you might get swept off to"
har hittat detta fina citat på tyvärr okänd plats! älskar fina citat och sparar alltid.


vad gjorde du på din födelsedag?
började med att jobba en dagtur på sjukhuset, och fick ett födelsedagskort och choklad när jag kom dit! efter jobbet hade min gulliga kille köpt fika från mitt bästa italienska kaffeställe i stan. sen blev jag beordrad att sitta i soffan med fotbad och dricka amarone och äta ost medans han lagade middag. sen kanonmiddag och massa paket! så sjukt bortskämd man är, herregud, orkar knappt läsa det här själv.



är det något du saknar år 2017 som du vill ha år 2018?
skulle vilja äntligen söka in på barnmorskeutbildningen och om jag kommer in - börja plugga och uppfylla min sista (just nu) yrkesmässiga dröm: att bli barnmorska! med betald utbildning alltså, annars går jag inte med på saken, men det är en annan diskussion!


nyårslöfte?
faktiskt inget! brukar nog aldrig hålla dem ändå, så kanske lika bra.


högsta önskan just nu?
att alla jag älskar får ett bra år såklart. och att komma in på utbildningen. men mest av allt att ha ett lika roligt år som jag precis har haft! så mycket resor och kul är svårslaget, men tror att det kan gå! håll tummarna och gott nytt år på er! 

KOMMENTARER:

  • Nastasja säger:
    2018-01-09 | 18:30:54
    Bloggadress: http://nastasjathor.com

    Så fint att läsa om ditt år, Annie! Blir alltid pepp av dig :) angående citatet är det från Sagan om Ringen!

    Svar: så gullig du är, och tack detsamma!! <3
    annie bogsjö

Kommentera inlägget här: