Annie Bogsjö

je ne regrette rien

en lista en grå lördag

Kategori: mina dagar

en helg mellan förlossningspraktik och nästa kurs på barnmorskeprogrammet, sambon jobbar hela dagen, vädret suger och jag har huvudvärk från rödvinsmiddagen igår. vad gör man? jo, en lista jag hittade en blogg såklart! ciao.

vad köpte du senast?
ett nytt kaffekort i skolans caféteria. måste ha kaffe för att överleva långa skoldagar, så är det bara.

hur lång är du?
enligt mitt pass är jag 174 cm. det är dock från när jag var 18 år, så är nog kanske lite längre

vad stod det i ditt senaste sms?
"så bra" till min klasskompis som gav mina kontaktuppgifter till min kommande praktikplacering

vad gillar du mest med dig själv?
att jag är en DOER. jag bestämmer mig för saker och jag får det gjort. är en jävel på att planera och organisera, det är min bästa egenskap lätt. sen är jag bra på fest, gillar att mingla och skratta och bjuda på mig själv! så det är väl en bra egenskap också


vad gillar du minst med dig själv?
mitt humör kanske, eller att jag är långsint. nej förresten: har inget tålamod. önskar att jag hade det, men nix

har du söndagsångest?
nja, kanske lite. gillar inte månadagar men söndagen är ändå mysig! gillar att chilla och ladda för ny vecka

vilka städer har du bott i?
borås, reggio emilia, stockholm, lund och helsingborg. plus dale och tromsö under varsin sommar! 

lyssnar du på poddar? vilka?
ganska många faktiskt, jag åker ju tåg till skolan och föredrar även podd framför musik på gymmet. de som är återkommande är alex & sigge, relationspodden, mitt i livet, redgert & dietz mm. 

låt på huvudet just nu?
lyssnar mycket på florence and the machine och laddar inför konsert! älskar låten hunger

är du en ringare eller smsare?
för att vara en pratglad person så pratar jag inte mycket i telefon. mest med bryan eller mamma. om jag måste liksom. har sällan ljud på så hör inte när folk ringer och får ibland sån himla ångest av samtal, så föredrar sms alla dagar i veckan! haha konstigt det där 

när går du och lägger dig?
jag är ju en nattmänniska, så alltid för sent. kanske runt 23-00 på vardagar

vad är det modigaste du gjort?
vågat flytta till nya ställen där jag knappt känner någon! ändå modigt. och såklart hoppa fallskärm när man är så höjd och flygrädd som jag! MODIGT

har du någon gång åkt ambulans?
nix, tur nog! men nu jobbar ju min sambo i ambulansen så kanske kan få skjuts nån gång? hehe

har du haft urinvägsinfektion någon gång?
nej, får det inte men om jag börjar känna att det är på gång så dricks det massa och sen går det över

hur många kuddar sover du med?
en kudde, alltid! en tjock och fast dock för sover på sidan

äter du några vitaminer/kosttillskott?
jag äter "mitt val" kvinna, typ flera vitaminer i ett. och ibland probimage, älskar alla former av probiotika, tycker det är bästa livet och tror att det är bra för immunförsvaret!

vad läste du för språk i gymnasiet? vilka språk kan du?
har läst franska i sex år, förstår ganska okej men pratar typ inget. men har bott i italien så är helt okej bra på italienska! kan grunderna i spanska och är helt flytande i svenska och engelska

vad har du för ringsignal på telefonen?
mestadels ljudlöst, men om ljudet är på en vanlig ringning, ingen musik eller så

go to-mat som alltid är gott?
har två saker jag alltid lagar: pasta eller tortilliapizza. funkar alltid! annars en GOD sallad med ost!

hur ofta tvättar du håret?
två eller tre gånger i veckan

hur uppvaktar man dig?
är töntig och gillar verkligen romantik, både småsaker i vardagen och stora gester och presenter! vad som helst går bra, gärna nåt gott eller fint eller kul att göra tillsammans. och frukost! älskar goda lyxiga helgfrukostar. har en sambo som är proffs på att skämma bort mig! lucky me

Kommentera inlägget här: